Nieuws - UBC

Rabobank Clubkas Campagne 2017Scouting Prins Willem van Oranje uit Cromvoirt doet dit jaar ook mee met de Rabobank Clubkas Campagne van de Rabobank Den Bosch en Omstreken om hiermee budget te winnen voor de verdere inrichting van de lokalen in de vernieuwde blokhut.

Wie kunnen er stemmen:
Iedereen die lid is bij de Rabobank Den Bosch en Omstreken, dus ook Vught en Cromvoirt. Mocht je als familie met meerdere personen lid zijn van de Rabobank, dan kun je vaker stemmen.

Deel dit bericht dus met iedereen die je kent die in Vught/Cromvoirt/Den Bosch woont!
En elke stem levert ons geld op!! Dus doe je best via bijvoorbeeld Facebook en/of mail.

Hoe kun je stemmen:
Vorige week heeft de Rabobank Den Bosch en Omstreken naar elk Rabobank lid een kaart gestuurd (per post of digitaal). Op deze kaart staat een inlogcode. Deze heb je nodig om te stemmen.

Ga naar https://www.mijnbankenik.nl/denbosch/clubkascampagne?apos;s-Hertogenbosch+en+Omstreken+%7Cexternalwebsite
Op de website staat duidelijk vermeld hoe een stem uitgebracht kan worden.

En weet je......je mag zelfs 2 stemmen op onze vereniging uitbrengen!

Wanneer kun je stemmen:
Je kunt vanaf nu tot 25 april stemmen

Namens iedereen van Scouting PWvO bedankt voor de stem!
Iets meer dan een jaar geleden zijn we begonnen met de sloop van een deel van de blokhut om er vervolgens iets moois neer te kunnen zetten. En na een jaar lang van vele vrijwillige uren en uren van enkele professionals, hebben we een punt bereikt dat de blokhut geopend kan worden.

Met grootse trots kunnen wij melden dat de vernieuwde blokhut op zaterdag 1 oktober geopend gaat worden. Om 14u30 bent u van harte welkom om bij deze openingsplechtigheid aanwezig te zijn.

Tot 1 oktober zijn wij nog druk aan het klussen. Want een blokhut is net als een huis, je blijft er mee bezig. Dat willen zeggen dat de blokhut op 1 oktober zover klaar zal zijn dat er voor de speltakken weer programma’s georganiseerd kunnen worden. Maar de details zullen nog afgewerkt moeten worden.

Maar dat kunt u allemaal zien, als u zaterdag 1 oktober om 14u30 ook aanwezig bent bij de opening.

Hopelijk tot dan!
NLdoetAfgelopen zaterdag was het NLdoet. Een mooie gelegenheid voor onze groep om meer aandacht aan de verbouwing van onze blokhut te geven. Het was een zeer geslaagde dag met prachtig weer. En de dag begon geweldig door het bezoek van Wethouder Potters van Vught, samen met mevr Sikkers van Welzijn Vught. Natuurlijk voelden wij ons zeer vereerd, maar dat werd nog versterkt door het lekkere gebak wat hij mee had genomen.

We hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de wethouder een rondleiding gegeven in onze blokhut in aanbouw.

Aan het einde van de dag konden we concluderen dat er veel werk was verzet. Dat de westkant volledig dicht is gemaakt met cladding zijn we natuurlijk helemaal trots op. Het oogt nu nog meer een blokhut.

Daarnaast zijn er een aantal voorbereidende zaken getroffen, zodat de metselaar de week erna volop verder kon met het metselen van het trappenhuis.

Foto’s van de dag zijn in dit fotoboek te vinden
UBC:update werkzaamhedenWordt er nog wel geklust aan de blokhut, zul je je misschien wel afvragen, aangezien de laatste update van maart is. Wij kunnen je geruststellen, er wordt nog wekelijks hard gewerkt.
Het nadeel van zolang geen update meer gegeven te hebben, is dat het eigenlijk teveel is om op te noemen. Daarom doen we het kort en krachtig:
  • De smeervloer is gelegd op de eerste verdieping en een deel van de begane grond
  • De houten binnen cladding op de eerste verdieping en de zolder is gereed
  • De houten buiten cladding is gereed
  • De 2 grote vluchtramen zijn geplaatst
  • De schoorsteen is gemetseld
  • Nagenoeg alle nieuwe muren zijn gevoegd
  • De eerste lampen hangen
  • De eerste elektriciteitsdraden zijn gelegd
  • De eerste waterleidingen zijn gelegd
  • De deuren zijn allemaal geplaatst
  • De dijk is terug! Het terrein rondom de blokhut is aangevuld, dus de grote hoop zand is weg
  • Etc
Dus we kunnen gerust zeggen, we hebben niet stil gezeten.
Bent u nieuwsgierig, kijk even in het fotoboek van de UBC of komt u vooral een keer kijken.
Hebt u zin om een keer op een woensdagavond of zaterdag te komen helpen, dan horen wij dit graag. De contactgegevens zijn op de site te vinden.
UBC - Dakplaten PlaatsenDe laatste update is alweer van een maand geleden en er zijn in de tussentijd flinke stappen gezet.

En om meteen met de deur in huis te vallen. Het dak zit erop!!! Via het bedrijf MZAllpro lagen er 22 stuks mooie grote degelijke geïsoleerde dakplaten op ons te wachten en met vereende krachten is het ons gelukt om deze dakplaten op één zaterdag te plaatsen. Het was een dagje doorbuffelen, maar het resultaat is prachtig.

Ook zijn de trappen geplaatst. Dit was Ikea voor gevorderden, aangezien het 2 mooie bouwpakketten waren. Maar het is ons gelukt om twee mooie trappen in elkaar te zetten, zonder een schroefje over te houden. Een eerste blauwe verflaag is op de trap aangebracht en vervolgens zijn de trappen rechtop gezet.

Vorige week is de eerste binnenmuur voorzien van isolatie en cladding, zodat het trappenhuis gemetseld kon worden. Wat inmiddels ook is afgerond. En met NLdoet hebben we het voor elkaar gekregen om onder andere de cladding aan de westkant volledig af te ronden.

Stapje voor stapje komen dichterbij een prachtige blokhut!

Foto's van het plaatsen van de dakplaten zijn in dit fotoboek te vinden

Foto's van de trap + eerste binnencladding + metselen trappenhuis zijn in dit fotoboek te vinden