Voor het zomerkamp en andere kampjes moet er een hoop bagage ingepakt en meegenomen worden. In onderstaande lijst vind je de spullen die je moet meenemen voor een zomerkamp. Voor een weekendkamp hoef je natuurlijk niet zoveel mee te menem.

• grote rugzak
  • slaapzak
  • isolatiematje
  • goed ingelopen (berg)schoenen
  • kleding:
    • ondergoed (voor iedere dag)
    • 8 paar sokken
    • pyjama
    • warme trui
    • 3 T-shirts
    • 2 lange broeken (heb je al 1 aan?)
    • 3 korte broeken
    • jas
    • sportschoenen
    • zwemkleding
    • je complete uniform
  • toilet artikelen
  • handdoeken
  • muggenstift
  • zonnebrand
  • 2 (oudere) theedoeken
  • zaklamp (met genoeg, volle batterijen)
  • reflecterende armband
  • stuk zwart landbouwplastic van ongeveer 3x3 meter (of een al eerder gemaakte “frietbuil-tentje”)
  • 10 meter sisaltouw
  • 1 broodmaaltijd en drinken
  • zakgeld
  • papier, pen
  • regenkleding
  • dagrugzakje
  • spelletje/boekje/tijdschrift voor tijdens kamprust
  • ID-kaart of kopie van paspoort ouders wanneer de scout nog hierin vermeld staat (deze wordt aan het begin van het kamp bij de leiding ingeleverd)

De PL moet nog iets extra’s meenemen, namelijk:

• Bandenplaksetje
  • Fietspomp

Goede fiets

Zorg er ten eerste voor dat je een goede fiets meeneemt op zomerkamp waarvan de verlichting en remmen in orde zijn!

Grote rugzak

Omdat iedereen op het zomerkamp gedurende de hike met (een gedeelte van) zijn of haar bagage dient te lopen is het noodzakelijk dat je een grote rugzak meeneemt. Als je geen grote rugzak hebt is het mogelijk er een bij de staf te lenen.

Bagage labelen

Voorzie al je persoonlijke bagage van je naam (bijv. met leukoplast) zodat achteraf ‘overgebleven’ gevonden voorwerpen weer bij de rechtmatige eigenaar terecht zullen komen.