Scoutinggroep Prins Willem van Oranje is onderdeel van Scouting Nederland en daarmee is dus elke vrijwilliger lid van Scouting Nederland. Onze vrijwilligers zijn in meer of mindere mate bezig met jeugdleden. Dat is leuk, leerzaam en waar Scouting Nederland om draait. Kinderen zijn echter ook kwetsbaar en om ze een veilige omgeving te bieden is het belangrijk dat we met elkaar zorgen dat er geen gedrag plaatsvindt dat schadelijk is.

Daarom heeft Scouting Nederland een gedragscode opgesteld. Hierin staan afspraken over hoe wij met jeugdleden omgaan en wat een gepaste afstand daarin is. Deze regels gelden voor alle vrijwilligers.

De gedragscode van Scouting Nederland is via deze site te bekijken https://www.scouting.nl/scouting-toekomstproof/vrijwilligers/tools/gedragscode

22 mrt 2024;
Pivo’s levend darten Martijn en Elody