Ook Scouting PWvO ontkwam niet aan de beperkingen die i.v.m. het Corona virus opgelegd zijn/waren. Gelukkig is Scouting een grote organisatie en adviseert Scouting Nederland de Scoutinggroepen wat ze allemaal moeten of kunnen doen. Dit maakt het voor ons als groep een stuk makkelijker.

Het was voor iedereen schakelen, maar lange tijd hebben we geen programma kunnen draaien in of nabij de blokhut, úberhaupt was een programma waar je bij elkaar bent niet mogelijk. Iedere speltak heeft dit opgelost met thuisopdrachten, een activiteitenboekje, online activiteiten etc. Zelfs de groepsraad is online gehouden (en ja, dat was een hele efficiënte groepsraad).

Inmiddels mogen we weer
Inmiddels mogen we op advies van de regering en Scouting Nederland weer bij de blokhut programma hebben, hierbij is eerst wel contact geweest met de gemeente Vught. Echter mochten de programma's alleen maar buiten gehouden worden en draaiden alle speltakken op andere tijdstippen, zodat ze niet tegelijkertijd bij de blokhut waren. En natuurlijk moesten alle RIVM richtlijnen, waaronder de 1,5m in acht genomen worden.
Ook al hebben we te maken met deze aanpassingen, het is natuurlijk veel leuker om bij de blokhut de programma's te doen dan thuis. En tja, je hebt alleen iets meer ruimte nodig bij het openen op 1,5m....

Zomerkamp
Of het zomerkamp door mag en kan gaan, weten we op dit moment nog niet. Hierop wachten we onder andere nog op het advies van Scouting Nederland. Hopelijk weten we binnen 2 weken of het kamp door kan gaan en zoja, in welke vorm.