“Heeft u misschien een bijdrage voor het Nationaal Fonds Kinderhulp?” Deze vraag hebben de leden van onze groep in de afgelopen anderhalve week misschien wel meer 2.000 keer gesteld. Soms was het antwoord “nee”, soms gaven mensen geen antwoord, maar gelukkig waren er heel veel mensen die wel een bijdrage wilden geven. De Scouts hebben in de Helftheuvelpassage in Den Bosch en in Cromvoirt gecollecteerd. De Rowans hebben, samen met hulp van enkele andere vrijwilligers, in Vught gecollecteerd en de Pivo’s zijn in de woonkastelen in Engelen langs de deuren gegaan. De opbrengst gaat grotendeels naar Kinderhulp, maar omdat wij zelf een jeugdorganisatie zijn en organisatie van de collecte voor onze rekening nemen, krijgen wij een deel van de opbrengst terug van Kinderhulp. Dit geld wordt gebruikt voor de zomerkampen en overige activiteiten en gaat dus rechtstreeks naar de speltakken. In de 11 jaar dat we collecteren voor Kinderhulp hebben we dit jaar de op één na hoogste opbrengst gehaald en dat is een fantastische prestatie! De cijfers: Scouts € 986,40, de Rowans € 577,22 en de Pivo’s € 340,75, wat een totaal van ruim € 1.900,- is! Super veel dank aan alle collectanten!