VeiligheidstrainingAfgelopen zaterdag 22 november hebben enkele leden een veiligheidstraining gevolgd. De training was georganiseerd door een aantal leden van onze vereniging, namelijk Roel Broks, Pieter Vervoort, Arno Bottema en Frank Lindemann. Zij hebben met hun normale werkzaamheden of andere vrijwilligerswerk ervaring met betrekking tot het onderwerp veiligheid.

Na een gezamenlijke maaltijd werd begonnen met de training. Tijdens de training werden aspecten behandeld die kunnen voorvallen tijdens het Scouting Spel, waarbij de input moest komen van iedereen. Aan het eind van de training passeerden een aantal EHBO zaken die veel (kunnen) voorkomen binnen Scouting, waarbij een praktijkstukje ook de revue passeerde.
Door de interactieve aanpak werd er voor gezorgd dat iedereen zijn steentje bij kon dragen. Het was een zeer geslaagde training, die maar liefst 3 uur heeft geduurd, maar voorbij vloog. Door de training is het besef dat veiligheid een belangrijk aspect is tijdens onze programma's flink versterkt.

Hierbij willen we de organisatie nogmaals bedanken voor de training die ze hebben voorbereid en gegeven.

Enkele foto's van de training staan in dit fotoalbum