UBC - Verdiepingsvloer plaatsenHet werd weer tijd voor een update van de vorderingen van de uitbreiding van de blokhut. De vorige update is van 29-11-2015 en er is enorm veel gedaan, dus de update is uitgebreid.

Vloerplaten zijn gelegd
Met behulp van Niels, Mark en Remy heeft Jan de vloerplaten gelegd van de blokhut. Dit zijn zware betonnen kanaalplaten, dus daar was een kraan (Tielemans) voor nodig. Toen de vloerplaten er lagen kon er voor het eerst op de verdieping gelopen worden.
Foto's van het leggen van de kanaalplaten zijn in dit fotoboek te zien

Metselwerk is voor het grootste deel gereed
De metselaar heeft niet stil gezeten, want het grootste deel van het metselwerk is gereed. Dat wil zeggen dat naast alle buitenmuren (op het voegen na), ook de binnenmuren van de sanitaire ruimte, rowanhok en opslagruimte gedaan zijn. Zelfs de ombouw van de keldertrap is gereed. Hetgeen wat nog moet gebeuren qua metselwerk is het trappenhuis en de schoorsteen.Je krijgt nu al echt het gevoel hoe alle ruimtes eruit gaan zien
Een van de redenen dat het metselwerk zo goed is opgeschoten, ligt in het feit dat op diverse avonden door leden de stenen en schragen zijn neergezet op de plekken waar de metselaar de dag erna zou gaan werken.UBC - Framewerk blokhut

Framewerk is geplaatst
Er is veel houtwerk verricht. De balken voor de zolderverdieping zijn gelegd. Dit was een aardig klusje, omdat we gebruikmaken van tweedehands hout, wat verschillende afmetingen heeft, maar de vloer moet uiteindelijk recht komen te liggen.
Daarnaast zijn houten frames van de zijkanten van het gebouw geplaatst.Dit is dus gereed om in het nieuwe jaar de bekleding tegen te kunnen plaatsen. Foto's van het aanbrengen van het framewerk zijn in het fotoboek te vinden

Zoldervloer is gelegd
We kunnen nu officieel zeggen dat we een tweede verdieping hebben, want de zoldervloer is gelegd.Als je er op staat besef je pas hoe groot (en hoog het is). Enkele foto's van de zoldervloer zijn hier te vinden.UBC - zolderverdieping

Dan zijn de volgende zaken nog leuk om te vermelden:
  • Het laatste stuk oude dak, wat nog boven het stafhok zat, is verwijderd
  • De keldertrap is geplaatst
  • We hulp krijgen van 2 oudleden Kevin Koningstein en Dolf Krielaars
  • We nog aardig op schema liggen
  • We heel wat zeilen hebben geplaatst tegen de regen
  • We toch geluk hebben met het weer (al is er veel regen gevallen)
De grote zaken die voor in het nieuwe jaar op het programma staan zijn het plaatsen van het dak en het bevestigen van de bekleding. Daarna zal de binnenafwerking moeten gebeuren. Dus we hebben weer voldoende hulp nodig.

Elke keer komen we een stukje verder. Het wordt supergaaf! Hou ook het fotoboek van de UBC in de gaten voor updates.

joomla vector social icons