NLdoet vlaggetjeOp zaterdag 22 maart 2014 heeft Scouting PWvO meegedaan aan de Grootste Vrijwlligersactie van Nederland, NLdoet. En het mag wel een groot succes genoemd worden. Met enkele vrijwilligers, waaronder de Wethouder van Vught, enkele ouders en een buurtgenoot en diverse leden van de vereniging zijn er verschillende klussen uitgevoerd.

Dhr Pennings, wethouder van Vught, heeft zich ontfermd over de deur van de blokhut. Deze heeft een donkergroene kleur gekregen, zodat deze minder goed opvalt in het bos. Daarnaast is het afvalhok verplaatst. Hiervoor zijn in de buurt van de blokhut nog enkele stoeptegels opgehaald die de vloer van het verplaatste afvalhok vormde. Er is een begin gemaakt met het tijdelijke toilet dat benodigd zal zijn tijdens de bouw van de uitbreiding van de blokhut. Hiertoe is een demontabel toilethokje gemaakt. In verband met de regen is het niet gelukt om alles te schilderen.

Daarnaast is hebben er enkele opruimacties plaatsgevonden. Zo is de algemene kast weer helemaal netjes en ook zijn alle opslagbanken en de zolder gecontroleerd of er zaken in zaten die weggegooid konden worden. Samen met het oud ijzer wat weggebracht is, is het in en om de blokhut weer netjes te noemen.

Ook hebben enkele leden deze dag gebruikt om de bijlen van onze groep weer van een vlijmscherp randje te voorzien.
Naast een heerlijke taart tijdens de koffie-break heeft de groep alle klussers een heerlijke en uitgebreide lunch gegeven.

Meer foto’s van NLdoet zijn te vinden in dit fotoboek

joomla vector social icons

05 apr 2024;