Metselen BuitenmuurDe afgelopen periode heeft Ramon, onze metselaar, flinke meters kunnen maken. Zoveel dat de buitenkant van de nieuwbouw zo goed als gereed is. Dit heeft hij kunnen doen, doordat enkele leden ook hard heeft gewerkt.

De leden hebben er steeds de avond ervoor gezorgd dat:
  • De stenen op de goede plek gereed stonden
  • De schragen geplaatst/verplaatst werden, met stapels stenen erop, zodat de metselaar op hoogte kon metselen
  • Isolatie aanbrengen, zodra er een deel van de binnenmuur stond

Daarnaast heeft Jan er voor gezorgd dat de kozijnen gesteld werden. Gezien het beschikbare budget zijn we lang op zoek geweest naar de kozijnen. De grote deuren komen uit Overijsel, de kleine raampjes uit de buurt van Tiel en het raam van het rowanlokaal en de andere buitendeur komen van een oude school uit Den Bosch dat gesloopt werd (net als enkele kozijnen van de binnendeuren). Al deze spullen zijn door eigen leden naar Cromvoirt gebracht.
Het wordt echt al mooi!

Foto's van de voortgang van het metselen zijn in het fotoalbum te vinden.

01 juni 2024;
Pivo’s zomerhike Frank V en Chris jr