Groepsontwikkeling dag 1Vandaag hebben de kaderleden (stafleden + bestuursleden) het eerste deel gevolgd van het project "Groepsontwikkeling" wat door Scouting Nederland en de regio verzorgd wordt.
Tijdens de eerste dag zijn de resultaten van de enquête, die enkele weken geleden onder de ouders van jeugdleden, de jeugdleden en de kaderleden is gehouden, besproken. De resultaten waren zeker positief te noemen en was een motiverende eerste deel van de middag.
Vervolgens was het doel van het 2e deel van de middag om aspecten te benoemen waar we als groep aan willen werken om met name de groep (ledenaantal) te kunnen laten groeien in de toekomst.
Als handvat kregen we 5 succesfactoren. Deze factoren zijn:

• Bestuur en organisatie
  • Vrijwilligers (beleid)
  • Scoutingactiviteiten
  • Accommodatie en materiaal
  • Financiën

Bij elk van deze factoren zijn door tweetallen ideeën opgeschreven die we verder zouden kunnen uitwerken. Vervolgens is individueel een top 4 bepaald van deze ideeën. Vervolgens zijn de 4 belangrijkste ideeën gefilterd. Op zondag 18 november is de tweede en laatste dag van het project, waarin de ideeën die we vandaag bepaald hebben in plannen uitgewerkt zullen worden.

Enkele foto's van de eerste dag van de groepsontwikkeling zijn via deze link te zien

14 juni 2024;
Pivo’s task master Sarah en Rosanne